Co wyróżnia Twój wizerunek, czyli Twoje wizerunkowe „logo”

Każda z szanujących firm ma swój  logo – znak, który ją wyróżnia, odzwierciedla jej wartości, specyfikę, logo ma wywoływać określone skojarzenia, wzbudzić odczucia i co najważniejsze pozwala na identyfikację danej firmy spośród innych. Jak to przełożyć na język wizerunku ?

Jak już wspominałam szerzej przy okazji innych wpisów, istotną rolą w budowaniu swojego wizerunku jest samoświadomość. Znajomość siebie w znaczący sposób wpływa na nasze wybory życiowe, także te dotyczące naszego wyglądu, wskazuje też na poziom naszej samoakceptacji i świadome wybory.

„Znak firmowy” w budowaniu osobistego wizerunku – to podkreślenie w stylu ubierania się, doborze dodatków, kolorów – charakterystycznej cechy wyglądu, osobowości, czy temperamentu czy profesji. Jest w tym jakaś niezmienność i stałość.

Obecnie jesteśmy w fazie zmian podejścia do tematu wizerunku, ubierania się. Nie ma tak sztywnych reguł, jest duża dowolność wyboru kim chce się być oraz moda na eksperymentowanie z wyglądem, niestety powoduje to zanik indywidualności – większość wygląda podobnie lub wedle aktualnie obowiązujących trendów lub wchodzi w przesadną oryginalność czym przykrywa swoją autentyczność.

Logo” w wizerunku to sposób na podkreślenie swojego indywidualizmu, wyjątkowości, zainteresowań, tożsamości, pewnej stałości w obliczu zmian, pokazuje też naszą akceptację siebie, to element budowania stylu

Każdy z nas zna osobę, która w jakiś sposób się wyróżnia swoim wizerunkiem.W przestrzeni publicznej nie brakuje takich osób i tak np. czerwone usta Jadwigi Staniszkis lub niegdyś Palomy Picasso, nie wspominając o niezmiennie czerwonych włosach Michała Wiśniewskiego.

Tak więc, jeśli chodzi o wygląd to może być charakterystyczna fryzura, podkreślenie jakiegoś atutu swojej urody, figury. To może być również decyzja o niepoprawianiu urody i zachowanie  np. naturalnego kształtu nosa, naturalnej urody.

Możesz także podkreślić swoją osobowość lub upodobania, jakąś cechę charakteru, temperament, to z czym się identyfikujesz poprzez przemyślane elementy stroju, fason ubrań, styl dodatków – butów, biżuterii, np. elementy retro lub bardzo nowoczesne,  monochromatyzm, użycie jednego wiodącego koloru (znam osobę, która uwielbia czerwień i eksponuje ją codzienne w swoim wizerunku) lub wielobarwność itp.   

Ćwiczenie   Odpowiedz sobie na pytania ? Jaki walor lub cechę chciałbyś(a) podkreślić w swoim wizerunku? Co zasługuje na podkreślenie ?

W jaki sposób to robisz, a jeśli nie to, co Cię powstrzymuje ?

Jeśli chcesz poznać swoje kolory i typ urody, zależy Ci na stylu, który prawdziwie Cię odzwierciedla, chcesz wzmocnić swoją atrakcyjność.

Umów się na sesje kreowania wizerunku i zakupy ze stylistką.

Sprawdź ofertę