Data publikacji

5 powodów, dla których warto zadbać o swój wizerunek

5 powodów, dla których warto zadbać o swój wizerunek

W naszym świecie ludzie mają zwyczaj oceniać innych głównie na podstawie wyglądu. W zasadzie mamy zwyczaj oceniać wszystko, co widzimy. Musisz pamiętać, że ubiór odgrywa ogromną rolę w postrzeganiu Twojej osoby przez innych. Aby zdobyć szacunek w danym środowisku, należy się do niego dostosować i do określonych standardów, które odgrywają dużą rolę w tym środowisku. Wiele z nich wymaga doboru odpowiedniej garderoby, która niejednokrotnie może pomóc odnieść sukces oraz zdobyć sympatię innych osób.

Wbrew pozorom ubiór jako część garderoby jest w stanie powiedzieć bardzo wiele o osobie, która go nosi. Na jego podstawie można stwierdzić istotne cechy jakimi się człowiek wyróżnia. Może to być informacja o statusie społecznym, potrzebach estetycznych, czy sytuacji ekonomicznej. Z ubrania można dowiedzieć się, czy dana osoba ma wyczucie stylu, interesuje się modą oraz czy przestrzega pewnych obowiązujących norm.

Warto odpowiedzieć sobie na pytanie – dlaczego wizerunek jest tak istotny?

  1. Osobisty styl ma wpływ na osoby podejmujące decyzje dotyczące kariery. Jednym z najważniejszych powodów, dla których ludzie nie awansują, jest efekt, jaki ich styl wywiera na innych. Unikanie się wychylania ponad przeciętną oraz tylko porządne wykonywanie swojej pracy nie zapewnia awansu. W większości przypadków praca składa się w 75 % z obowiązków i odpowiedzialności, a w 25% z własnego stylu.
  2. Wierzymy w to co widzimy – żyjąc w społeczeństwie, którym rządzi obraz dajemy wiarę świadectwu, jakie przekazują nam oczy; jeżeli ktoś wygląda i mówi jak profesjonalista, jesteśmy gotowi wierzyć, że potrafi pracować jak profesjonalista.
  3. Mając mało czasu opieramy się na pierwszym wrażeniu. W ciągu pierwszych sekund spotkania decydujemy czy podoba się nam osoba, czy nie i czy będziemy z nią utrzymywać kontakt, wykształca się opinia na temat drugiej osoby. Według badań na pierwsze wrażenie składa się: w 55% wygląd, w 38% głos, w 7 % treść wypowiedzi, dlatego jest tak ważne, a co za tym idzie powinno się panować nad każdą minutą pierwszego spotkania.
  4. Każdy pracuje w jakiś sposób w sprzedaży i musimy działać jako ambasadorzy naszych zawodów bądź instytucji.
  5. Dobrze jest dobrze wyglądać, dobry wygląd umieszcza nas na początku spirali sukcesu, tworzy pozytywną samoocenę, wzmaga wiarę w siebie, poprawia relacje i polepsza sposób wykonania pracy. Na wizerunek rozumiany jako wizerunek rozwinięty składają się takie rekwizyty jak: samochód, laptop, telefon, etykieta, miejsca w których bywamy i ludzie, którymi się otaczamy.

Na wrażenie profesjonalizmu składa się wiele cech, nad którymi warto pracować. Możemy tutaj wymienić kompetencje, pewność siebie, wiarygodność, stałość i opanowanie, co między innymi manifestuje się w mowie ciała.

Profesjonalny wygląd powoduje, że nie tylko czujemy się pewni siebie, ale również nasz rozmówca utożsamia się z nami, naszą firmą i ofertą. Naszym wyglądem, strojem i postawą możemy wzmocnić siłę przekazu. Dzięki temu oferta może wyglądać nie tylko bardziej profesjonalnie i innowacyjnie, ale także będzie konkurencyjna, a rozmówca potraktuje nas z szacunkiem, pełną powagą i zainteresowaniem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *